وبلاگ مهندس زحمتکش
تخصصی(عمران )-عمومی
درباره وبلاگ


سلام من فریمان هستم به وبلاگم خوش آمدید در صورت هر گونه سوال یا در خواست به ایمیل من پیام بگذارید zahmatkesh2@yahoo.com در ضمن از آقای مهندس جعفرزاده در خصوص فرستادن اکثر موضوعات این وبلاگ تشکر میکنم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم
آخرین مطالب
نويسندگان

در بعضی موارد با تغییر در مواد تشکیل‌ دهنده بتن و با روش‌های ابداعی می‌توان پاره‌ای از خواص نامطلوب بتن را حذف نمود. این امر منجر به پیدایش بتن‌های خاص با خواص ویژه‌ای می‌گردد. بعنوان مثال تغییراتی است که می‌توان در ترکیب بتن‌های با مقاومت زیاد که این روزها کاربرد بیشتری پیدا می‌کنند را نام برد. بتن‌های با مقاومت بالا معمولاً با سیمان زیاد و نسبت آب به سیمان کم و اضافه و جایگزین نمودن سیمان با دوده سیلیس ساخته می‌شوند. در حین عمل هیدراسیون سیمان و سخت شدن این بتن‌ها چون آب داخل بتن کافی نیستَ....



ادامه مطلب ...

در سالهاي اخير استفاده محدودي از آرماتورهاي غيرفلزي آغاز گشته است هر چند تحقيقات بر روي کاربرد وسيع‌تر آنها و عملکرد دراز مدت اين نوع آرماتورها ادامه دارد.   اين آرماتورها که معروف به آرماتورهاي با الياف پلاستيکي (FRP) هستند از الياف مختلفي چون الياف شيشه‌اي (GFRP)، الياف آراميدي (AFRP) و الياف کربني (CFRP) در يک رزين چسباننده تشکيل شده اند. در جدول 2 خواص مکانيکي......



ادامه مطلب ...
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 1:19 :: نويسنده : رضا زحمتکش

 

بازرسی فنی منظم پلها جهت حصول اطمینان از ایمنی سازه ای آنها از جمله مسایل مهم در حوزه مدیریت یکپارچه پلها می باشد. نظر به عملکرد ویژه پل ها در عبور ترافیک از روی رودخانه ها، مسیل ها و کاهش معضلات ترافیکی تقاطع های شهری پر ازدحام، بروز مشکلات فنی و در موارد خاص ریزش پل ها خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال خواهد داشت. افزون بر این، قابلیت استفاده بی وقفه از پلها در حین و پس از وقوع بلایای طبیعی، زمانی که عملیات امداد نجات باید با حداکثر سرعت ممکن صورت گیرد، اهمیتی دو چندان می یابد.
چنان که در این مقاله ارائه می گردد.....



ادامه مطلب ...

قبل از انجام و اعمال سیستم تعمیری، سطوح بتن مادر (قدیم) بایستی كاملاً آماده گردد. از جمله اهداف اصلی آماده سازی سطوح را می توان موارد زیر ذكر نمود:
(الف) بر طرف نمودن تمامی تكه ها و قطعه های نا مناسب و نرم و جدا شدهء بتنی جهت ایجاد سطحی مناسب با مقاومت كافی.
(ب) تمیز نمودن تمامی سطوح از آلودگیها. این آلودگیها مانع از ایجاد چسبندگی لازم بین لایه تعمیری و بتن مادر می گردند.
(پ) آشكار نمودن و در دسترس قرار دادن طول و یا عمق آرماتورها برای تمیز كردن، تقویت، پوشش و…
(ت) ازدیاد درجه زبری سطوح بتنی جهت ایجاد سطح تماس بیشتر بین بتن مادر و لایه تعمیری و همچنین ازدیاد قفل و بست مكانیكی. 
  .....



ادامه مطلب ...

 

علل مختلفی كه باعث فرسودگی و تخریب سازه های بتنی می شود همراه با علائم هشدار دهنده دیگری كه كار تعمیرات را الزامی می دارند، در نخستین بخش از كتاب مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند:  

1-1- نفوذ نمكها
(
INGRESS OF SALTS)

نمكهای ته نشین شده كه حاصل تبخیر و یا جریان آبهای دارای املاح می باشند و همچنین نمكهایی كه توسط باد در خلل و فرج و تركها جمع می شوند، هنگام كریستالیزه شدن می توانند فشار مخربی به سازه ها وارد كنند كه این عمل علاوه بر تسریع و تشدید زنگ زدگی و خوردگی آرماتورها به واسطه وجود نمكهاست. تر وخشك شدن متناوب نیز می تواند تمركز نمكها را شدت بخشد زیرا آب دارای املاح، پس از تبخیر، املاح خود را به جا می گذارد.  

1-2- اشتباهات طراحی
(
SPECIFICATION ERRORS)

...............



ادامه مطلب ...

در این بخش از عملیات بهسازی كه عبارت از آماده سازی سطوح و اجرای روشهای مناسب تعمیر و مرمت و تقویت می با شد، شرح داده شده است.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:ساختمان هوشمند, :: 14:11 :: نويسنده : رضا زحمتکش

تکنولوژى ساختمان هوشمند امکانات متنوع و گسترده اى در اختیار مى گذارد که هر شخص نسبت به علاقه و سلیقه خود مى تواند از تمامى یا تنها بخشى از آن بهره مند گردد. با کمک این تکنولوژى تمامى وسایل و تجهیزات داخل ساختمان، بر حسب خصوصیات محل و نیاز استفاده کننده گان، توسط صفحه اى نمایش داده میشوند و از همانجا قابل کنترل و مدیریت هستند. ویژگى منحصر به فرد این تکنولوژى، ایجاد هماهنگى و یکپارچه سازى بین کلیه سیستمهایى است که تاکنون به صورت منفرد استفاده میشده اند و بدین ترتیب در محدوده وسیعى امکان طراحى، نصب و استفاده میدهد. از فواید اصلى این تکنولوژى در کنار ایجاد راحتى و امنیت بیشتر، مى توان به صرفه جویى در مصرف انرژى اشاره کرد. فلسفه اصلى تکنولوژى ساختمان هوشمند بر اساس محوریت بخشیدن به شخص استفاده کننده و نیازهاى او پایه ریزى شده، به درخواستهاى امروز و آینده پاسخى ساده و مناسب میدهد و قابلیت هماهنگ شدن با تکنولوژهاى بعدى را داراست. چه وسایل و تجهیزاتی قابل کنترل هستند؟



ادامه مطلب ...
جمعه 15 بهمن 1390برچسب:, :: 1:44 :: نويسنده : رضا زحمتکش

 

حافظ :

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

 

صائب تبریزی:

هر آنکس چیز می بخشد، ز جان خویش می بخشد

نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سر و دست و تن و پا را



ادامه مطلب ...

 

1- تخریب وگودبرداری تحت نظارت مهندس ناظر یا دستگاه نظارت، توسط مهندس مجری ذیصلاح صورت پذیرد. 

2- بطور روزانه آمارکارگران کارگاه به صورت دقیق با کلیه‌ی مشخصات سجلی، آدرس و تلفن تماس دردفاتر مخصوص ثبت گردد...... 

در ادامه 



ادامه مطلب ...

قبل از انجام گودبرداری باید موارد ذیل با ایجاد هماهنگی لازم با مالکین یا ساکنین ساختمان‌های مجاور بررسی و انجام پذیرد.

 



ادامه مطلب ...

قبل ازانجام گودبرداری باید موارد مختلفی را درساختگاه بررسی کرد که ‌این بررسی‌ها به شرح ذیل است:  



ادامه مطلب ...

برای خاکبرداری لازم است طرح مرحله‌بندی مناسب با در نظر گرفتن کلیه‌ی مسائل ایمنی کار تهیه و به مورد اجرا گذاشته شود. یک طرح خوب باید به صورتی باشد که ایمنی کارگاه در هیچ مرحله‌ای تهدید نگردد. مراحل اجرای یک سازه‌ی نگهبان و برخی مسائل ایمنی مهم آن به صورت ذیل پیشنهاد می‌گردد. ....



ادامه مطلب ...

برای خاکبرداری لازم است طرح مرحله‌بندی مناسب با در نظر گرفتن کلیه‌ی مسائل ایمنی کار تهیه و به مورد اجرا گذاشته شود. یک طرح خوب باید به صورتی باشد که ایمنی کارگاه در هیچ مرحله‌ای تهدید نگردد. مراحل اجرای یک سازه‌ی نگهبان و برخی مسائل ایمنی مهم آن به صورت ذیل پیشنهاد می‌گردد. ....



ادامه مطلب ...

برای ساختمان مجاور حتی‌المقدور موارد ذیل طراحی و اجرا گردد.

2-1- طراحی برای مقاوم‌سازی دیوار‌های مجاور گودبرداری، ایجاد دیوارکمکی جدید درسمت داخل ساختمان مجاور ویا درسمت بیرون آن و بصورت بخشی از سازه‌ی نگهبان با ارتفاع مورد نیاز ازتراز زمین طبیعی، ....



ادامه مطلب ...

رعایت مسائل ایمنی در طراحی سازه‌ی نگهبان شامل در نظر گرفتن کلیه‌ی شرایط موجود، اعم از شرایط هندسی، بارگذاری و ژئوتکنیکی است. در تحلیل و طراحی سازه‌های نگهبان کلیه مفاد مطرح در آیین‌نامه‌های بارگذاری و طراحی سازه‌ی نگهبان [2و4] باید رعایت گردد. یک طرح مناسب دارای مرحله‌بندی ترتیب انجام عملیات تخریب،گودبرداری و اجرای سازه‌ی نگهبان است و توسط مهندس محاسب ذیصلاح که دارای تخصص ژئوتکنیک است انجام می‌پذیرد....



ادامه مطلب ...

منظور از ساختمان‌های مصالح بنّایی در این مقاله، ساختمان‌هایی است که ‌ازمصالح سنگی یا آجری با ملات ماسه سیمان یا ملات دیگری ساخته شده و فاقد کلاف‌های افقی و قائم بوده و مصالح آجر و ملات استفاده شده ....



ادامه مطلب ...

این سازه متشکل از یک دیوار بتن مسلح است که در فواصل مشخصی در درون آن یک ستون فلزی یا بتنی قراردارد و شبکه‌ی آرماتور‌های دیوار بتن مسلح به نحو مطلوبی در درون ستون‌های بتنی مهار و یا به ستون فلزی جوش شده ‌است. ستون‌ها در فواصل قائم مناسب بوسیله‌ی تیر‌های بتنی یا فلزی به‌هم متصل شد‌ه‌اند. دیوار به وسیله‌ی پشت بند خرپایی درداخل خاک مهارشده و نیرو‌های فعال خاک وارد برسازه‌ی نگهبان توسط نیروی رانش مقاوم خاک، تحمل می‌شود. پشت بند‌های خرپایی در



ادامه مطلب ...
جمعه 20 اسفند 1389برچسب:, :: 22:56 :: نويسنده : رضا زحمتکش

سلام دوستان عزیز عکس های دستگاه tbm را بعد از تعطیلات عید نوروز در وبلاگم میگذارم .با تشکر


پایان ساخت طولاني ترين تونل جهان در سوئيس
 

مهندسان سوييسي با حفاري آخرين صخره باقيمانده در زير كوههاي آلپ، مراحل پاياني كندن طولاني ترين تونل جهان را به اتمام رساندند.   
 با اينكه سوييسي ها پس از 14 سال تلاش مستمر حفاري تونل 54 كيلومتري" گات هارد" را به پايان رساندند، اما انتظار نمي رود اين تونل بتواند تا سال 2016 به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كند.

گفته مي شود در شرايط عادي قطارها مي توانند با سرعت 250 كيلومتر از اين تونل حركت كرده و به طور مثال فاصله بين شهرهاي زوريخ در سوييس تا ميلان ايتاليا را در مدت يك ساعت و 30 دقيقه طي كنند.

حفاري آخرين صخره باقيمانده از تونل "گات هارد" كه در حضور وزير حمل و نقل سوييس و همچنين شادي كاركنان و كارگران شاغل در آن همراه بود، به طور مستقيم از طريق تلويزيون سوييس براي تمامي كشورهاي اروپايي پخش شد.

دولت سوييس براي تكميل اين تونل بالغ بر 3/10 ميليارد دلار هزينه كرده است و پيش بيني شده است كه پس از راه اندازي روزانه 300 قطار بتوانند از آن تردد كنند.



ادامه مطلب ...
جمعه 20 اسفند 1389برچسب:, :: 22:39 :: نويسنده : رضا زحمتکش

استادى از شاگردانش پرسید: چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد میزنیم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند میکنند و سر هم داد میکشند؟
شاگردان فکرى کردند و یکى از آنها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسردیمان را از دست میدهیم.
استاد پرسید: این که آرامشمان را از دست میدهیم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد میزنیم؟ آیا نمیتوان با صداى ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگین هستیم داد میزنیم؟



ادامه مطلب ...
جمعه 14 اسفند 1389برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : رضا زحمتکش

راهنماي كامل طراحي و ساخت فونداسيونها در BS CP 101 , BS 8004 ارائه گرديده است . راهنماي BS CP 101 مربوط به ساختمانهاي غير صنعتي تا 4 طبقه است و در اين دسته از ساختمانها ، خصوصا در بناهيا مسكوني است كه بيشترين مشكلات رخ مي دهد.



ادامه مطلب ...
جمعه 13 اسفند 1389برچسب:, :: 13:49 :: نويسنده : رضا زحمتکش

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, :: 13:4 :: نويسنده : رضا زحمتکش

ريشه درختان مي توانند به جذب مقادير زيادي از آب خاك بپردازند : يك درخت چنار كاملا رشد كرده در حدود 50000 لیتر  آب در سال مصرف مي كند. هنگامي كه خاك از جنس رس باشد اين امر موجب خشك شدن و جمع شدگي خاك مي گردد كه شدت آن وابسته به خواص ذاتي رس و البته ماهيت درخت و ميزان رطوبت مورد نياز آن است هرگاه ريشه هاي درخت به جذب آب از خاك اطراف و زير فونداسيون بپردازند فونداسيون شروع به نشست مي كند. اين نشست اغلب غير يكنواخت خواهد بود و تاثيرات مخربي بر سازه اعمال خواهد كرد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 12:46 :: نويسنده : رضا زحمتکش

تحت شرايط طبيعي و عادي آب و هوا فواصل موجود بين ذرات خاك را پر مي نمايند. بدين ترتيب خواص خاك تا حدود زيادي متاثر از مقدار آب موجود در اين فضاهاي خاليست و با كم شدن و يا افزايش مقدار آب موجود تغيير حجم و مقاومت خاك قابل انتظار است.



ادامه مطلب ...
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 20:7 :: نويسنده : رضا زحمتکش

مرد پولداري در کابل، در نزديکي مسجد قلعه فتح الله رستوراني ساخت که در آن موسيقي بود و رقص و به مشتريان مشروب هم سرويس مي شد.

ملاي مسجد هر روز موعظه مي کرد و در پايان موعظه اش دعا مي کرد تا خداوند صاحب رستوران را به قهر و غضب خود گرفتار کند و بلاي آسماني را بر اين رستوران که اخلاق مردم را فاسد مي سازد، وارد کند.

يک ماه از فعاليت رستوران نگذشته بود که رعد و برق و توفان شديد شد و يگانه جايي که خسارت ديد، همين رستوران بود که ديگر به خاکستر تبديل گرديد.




ادامه مطلب ...
جمعه 15 بهمن 1389برچسب:, :: 16:35 :: نويسنده : رضا زحمتکش

اول از همه برایت آرزومندم که عاشق شوی،
و اگر هستی، کسی هم به تو عشق بورزد،
و اگر اینگونه نیست، تنهائیت کوتاه باشد،
و پس از تنهائیت، نفرت از کسی نیابی.
آرزومندم که اینگونه پیش نیاید، اما اگر پیش آمد،
بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کني.

برایت همچنان آرزو دارم دوستانی داشته باشی،
از جمله دوستان بد و ناپایدار،
برخی نادوست، و برخی دوستدار
که دست کم یکی در میانشان
بی تردید مورد اعتمادت باشد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 12 بهمن 1389برچسب:, :: 22:51 :: نويسنده : رضا زحمتکش

بچه که بودیم چه دل های بزرگی داشتیم 

اکنون که بزرگیم چه دلتنگیم 


کاش دلهامون به بزرگی بچگی بود 

کاش همان کودکی بودیم که حرفهایش 

را از نگاهش می توان خواند 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 8 بهمن 1389برچسب:, :: 8:47 :: نويسنده : رضا زحمتکش

ما اکنون در دسترس نیستیم؛ لطفا" بعد از شنیدن صدای بوق پیغام بگذارید:

 

اگر شما یکی از بچه های ما هستید؛ شماره 1 را فشار دهید.

اگر می خواهید بچه تان را نگه داریم؛ شماره 2 را فشار دهید.

اگر می خواهید ماشین را قرض بگیرید؛ شماره 3 را فشار دهید.

اگر می خواهید لباسهایتان را تعمیر کنیم؛ شماره 4 را فشار دهید.

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 18 دی 1389برچسب:, :: 8:7 :: نويسنده : رضا زحمتکش
26 دی 1389برچسب:, :: 22:54 :: نويسنده : رضا زحمتکش

در حال حاضر باور بر این است كه بتن یا ملاتی كه دارای افزودنیهای لاتكسی (LATEX) می باشد، برای مرمت سازه های بتنی آسیب دیده بسیار مفید واقع می شود. اصطلاحاتی كه برای این گونه مواد تعمیری به كار برده می شود، به شرح زیر است:



ادامه مطلب ...
دو شنبه 6 بهمن 1389برچسب:, :: 8:5 :: نويسنده : رضا زحمتکش

روزي مدير يكي از شركتهاي بزرگ در حاليكه به سمت دفتر كارش مي رفت چشمش به جواني افتاد كه در كنار ديوار بيکار ايستاده بود و به اطراف خود نگاه ميكرد.

جلو رفت و از او پرسيد:
«شما ماهانه چقدر حقوق دريافت مي كني؟»

جوان با تعجب جواب داد:
«ماهي 2000 دلار



ادامه مطلب ...
24 دی 1389برچسب:, :: 8:4 :: نويسنده : رضا زحمتکش

نام اپوكسی از این واقعیت منشأ می گیرد كه مولكولهای این سیستم از رزینها، دارای كربن و اكسیژن هستند و به همین علت اپوكسیدها نامیده می شوند. اتم اكسیژن به دو اتم كربن اتصال دارد كه خود این اتمهای كربن نیز به طرق دیگری به یكدیگر متصل هستند. بنابراین ساده ترین نوع اپوكسیدها، اكسید اتیلین می باشد كه واكنش(REACTIVITY) رزینهای اپوكسی وابسته به نوع گروههای اكسید ایتلن می باشد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, :: 1:54 :: نويسنده : رضا زحمتکش
این ماده كه از صخره و یا سنگ استخراج شده از خاكسترهای آتشفشانی است و دارای درصد بالایی از املاح (مینرال) رس است. بنتونیت در تماس با آب تا حدود 30 برابر حجم اولیه خود آب جذب نموده و منبسط می گردد. محصول به دست آمده دارای شكل ژله مانند بوده و به صورت سد كننده نفوذ و گذر آب عمل می كند


ادامه مطلب ...

علل مختلفی كه باعث فرسودگی و تخریب سازه های بتنی می شوند - علائم هشدار دهنده كه كار مرمت را الزامی می دارند.

1- علل فرسودگی و تخریب سازه های بتنی
(
CAUSES OF DETERIORATIONS)



ادامه مطلب ...
دو شنبه 19 دی 1389برچسب:, :: 8:43 :: نويسنده : رضا زحمتکش

يک روز خانواده ي لاک پشتها تصميم گرفتند که به پيکنيک بروند. از آنجا که لاک پشت ها به صورت طبيعي در همه ي موارد يواش عمل مي کنند، هفت سال طول کشيد تا براي سفرشون آماده بشن!

در نهايت خانواده ي لاک پشت خانه را براي پيدا کردن يک جاي مناسب ترک کردند. در سال دوم سفرشان (بالاخره) پيداش کردند. براي مدتي حدود شش ماه محوطه رو تميز کردند، و سبد پيکنيک رو باز کردند، و مقدمات رو آماده کردند. بعد فهميدند که نمک نياوردند!



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 بهمن 1389برچسب:, :: 1:7 :: نويسنده : رضا زحمتکش

با سایت Wolfram Alpha آشنا هستید؟ اگر هستید که خوش به حالتان اگر هم آشنا نیستید به نفعتونه که آشنا بشید!

شاید اگه همین الان به این سایت برید فکر کنید با چیزی شبیه یاهو یا گوگل آشنا شدید ولی ولفرام برای شما چیزی جستجو نمیکنه بلکه دقیقا به سوالهای شما جواب میده.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 30 دی 1389برچسب:, :: 8:47 :: نويسنده : رضا زحمتکش

مواد مختلفی برای تزریق استفاده می شود که نوع آنها به هدف عملیات تزریق و مشخصات سنگ یا خاک مورد تزریق بستگی دارد.این مواد عبارتند از ملات پلاستیک ، سوسپانسیو رقیق و علیظ سیمان و یا دیگر ترکیبات و مواد مضاف در آب ، محلول ها و مواد شیمیایی ، رزین ها، فوم های مصنوعی تا بیتومین های داغ و امولسیون بیتومین تغییر می کند. اما می توان گفت



ادامه مطلب ...
دو شنبه 28 دی 1389برچسب:, :: 8:23 :: نويسنده : رضا زحمتکش

 

 
 

۶ دقیقه همه ی کارهایتان را کنار بگذارید. این مساله کاملاً واقعیت دارد، حتی اگر خرافاتی، کافر یا بی ایمان نباشید .

 

یک به مردم بیش از آنچه انتظار دارند بدهید و این کار را با شادمانی انجام دهید .

 

دو با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید، مهارت های مکالمه ای مثل دیگر مهارت ها خیلی مهم می شوند .

 

سه همه ی آنچه را که می شنوید باور نکنید، همه ی آنچه را که دارید خرج نکنید و یا همان قدر که می خواهید نخوابید.



ادامه مطلب ...
16 دی 1389برچسب:, :: 23:51 :: نويسنده : رضا زحمتکش

کساني که به طرف عقربه هاي ساعت امضاء می‌كنند انسان‌های منطقی هستند

 

كسانی كه بر عكس عقربه‌های ساعت امضاء میكنند دير منطق را قبول می‌كنند و بيشتر غير منطقی هستند

 

كسانی كه از خطوط عمودی استفاده میكنند لجاجت و پافشاری در امور دارند

 

 



ادامه مطلب ...
17 دی 1389برچسب:, :: 23:46 :: نويسنده : رضا زحمتکش

1. دستگاهها وتجهیزات تزریق :

برای انجام عملیات حفاری گمانه و سپس تزریق گمانه حفاری شده نیاز به ماشین آلات و تجهیزات ویژه ای است که با توجه به طبیعت و جنس سنگ،عمق و قطر گمانه و به طور کلی ابعاد واهداف پروژه بسیار متنوعند.ابعاد دستگاههای حفاری و پمپ های تزریق با توجه به محدودیت فضای کار در برخی از گالریها، عامل مهمی در انتخاب و بکارگیری این ماشین آلات است.شناخت نوع سنگ و ویژگی های ژئوتکنیکی و مقاومتی آن ،در انتخاب بهینه ماشین آلات حفاری و تزریق کمک شایانی می نماید.بنابراین اولین گام در انتخاب ماشین آلات و تجهیزات ،مطالعه و کسب آگاهی از وضعیت زمین شناسی و شناخت ویژگی های ژئوتکنیکی ساختگاه پروژه و سپس شرایط محیطی از قبیل محدودیت فضای کار و وجود امکانات و تسهیلات (برق ، آب و...)است.عدم شناخت و آگاهی از موارد یاد شده و در نتیجه گزینش نادرست ماشین آلات و تجهیزات می تواند موجب کاهش کیفیت کار و یا تاخیر در برنامه زمانبندی اجرای پروژه گردد. انتخاب نوع سیستم دستگاه حفاری و یا پمپاژ تزریق بستگی به اهداف اجرای پروژه خواهد داشت.به طور کلی با توجه به آنچه گفته شد مهمترین تجهیزات وادوات مورد نیاز در یک فرآیند تزریق عبارت است از :

 



ادامه مطلب ...
15 دی 1389برچسب:, :: 23:44 :: نويسنده : رضا زحمتکش

مواد تزریقی با توجه به نحوه و حالت نفوذ آنها در درون زمین (سنگ یا خاک ) و تغییراتی که ایجاد می کنند بصورت زیر طبقه بندی می شوند.[6]



ادامه مطلب ...
14 دی 1389برچسب:, :: 8:43 :: نويسنده : رضا زحمتکش

با در نظر گرفتن اینکه نقش آب بندی در شالوده،جلوگیری از حرکت کامل آب و یا طولانی کردن مسیر جریان آب به منظور کاهش اثر تخریبی زهکش است و با توجه به نحوه و نوع اجرا و شرایط سازه،آب بندی به انواع زیر تقسیم می شود : [3] ؛ [4].



ادامه مطلب ...

سید احمد پلارک شهیدی كه مزار پاكش بوی عطر می‌دهد.
مزار شهید سید احمد پلارک در میان سی هزار شهید آرمیده در گلزار شهدا از ویژگی بارزی برخوردار است که باعث ازدحام همیشگی زائران مشتاق بر گرد آن می‌شود. تربت پاک این بسیجی شهید همیشه معطر به رایحه مشک است و این عطر همواره از مرقد او به مشام می‌رسد. کم نیستند کسانی که تنها به نیت زیارت این شهید عزیز به بهشت زهرای تهران و قطعه 26 آن سر می‌زنند.
شهید سید احمد پلارک در زمان جنگ در یکی از پایگاه های پشت خط به عنوان یک سرباز معمولی کار میکرد. او همیشه مشغول نظافت توالت های آن پایگاه بوده و همواره بوی بدی بدن او را فرا میگرفت. تا اینکه در یک حمله هوایی هنگامی‌که او در حال نظافت بوده، موشکی به آنجا برخورد میکند و او شهید و در زیر آوار مدفون میشود.

 



ادامه مطلب ...

طول،عمق و نوع آب بندی به شرایط ژئوتکنیکی و ژئومکانیکی منطقه بستگی دارد.مهمترین پارامترهای طراحی دیوار آب بند عبارتند از:میزان نفوذ پذیری تکیه گاه و پی سد و نیز مشخصات ژئوتکنیکی پی از جمله میزان



ادامه مطلب ...
10 دی 1389برچسب:, :: 6:23 :: نويسنده : رضا زحمتکش

در بعضی موارد با تغییر در مواد تشکیل‌ دهنده بتن و با روش‌های ابداعی می‌توان پاره‌ای از خواص نامطلوب بتن را حذف نمود. این امر منجر به پیدایش بتن‌های خاص با خواص ویژه‌ای می‌گردد. بعنوان مثال



ادامه مطلب ...
11 دی 1389برچسب:, :: 8:35 :: نويسنده : رضا زحمتکش

 يک برنامه‌نويس و يک مهندس در يک  مسافرت طولانى هوائى کنار يکديگر در هواپيما نشسته بودند.
 برنامه‌نويس رو به مهندس کرد و گفت: مايلى با همديگر بازى کنيم؟
 مهندس که مي‌خواست استراحت کند محترمانه عذر خواست و رويش را به طرف پنجره برگرداند و پتو را روى خودش کشيد. برنامه‌نويس دوباره گفت: بازى سرگرم‌کننده‌اى است.و در ادامه.....



ادامه مطلب ...

نتیجه تحقیقات دانشگاه ام آی تی آمریکا

ایتارتاس دراین خصوص گزارش داد:تحقیقات تازه یك تیم تحقیقات تاریخی!! بر روی اصل و نسب باراك اوباما نشان داده است كه او یك ایرانی الاصل است. و در ادامه


ادامه مطلب ...

فقط کافي است به آخرين دستاوردهاي متخصصين مرکز ملي هدايت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسي توکيو توجه کنيم!
  آنها ميگويند:



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 76
بازدید هفته : 133
بازدید ماه : 244
بازدید کل : 287363
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1


دريافت كد در بهاربيست

<-PollName->

<-PollItems->

خدمات وبلاگ نويسان-بهاربيست